تیم استانی راگبی زنجان

 رشته راگبی گرچه از سال 80 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده، اما نائب رییس انجمن راگبی از عدم همکاری صداو سیما در پخش مسابقات این رشته گلایه ها دارد.
راگبی یکی از ورزش‌های پر طرفدار در جهان است که از دهه 30 با ورود پیمانکاران نفتی به ایران آمد. عبدالحسین دلداده مهربان، نائب رییس انجمن راگبی ایران در گفت‌وگو با برنا در مسایل ومشکلات این رشته صحبت کرد.

اولین باشگاهی که این رشته در آن تاسیس شد باشگاه «تهران جوان» بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این انجام این رشته تا سال 1375 متوقف شد و در خرداد سال 1380 مجوز رسمی این ورزش توسط سازمان تربیت بدنی صادر شد و راگبی فعالیت خود را زیر نظر فدراسیون بیس بال دنبال کرد؛ به خاطر موفقیت ها و علاقمندانی که این رشته داشت در سال 1389 فدراسیون راگبی تشکیل و رشته کریکت را زیر نظرگرفت. بر حسب سیاست اتفاقاتی

این ورزش یکی از پر طرفدارترین ورزش‌های جهان است که در ایران توجهی به آن نمی‌شود و مسابقات راگبی بعد از جام جهانی فوتبال و مسابقات المپیک پر بیننده ترین و مهم‌ترین مسابقات ورزشی در دنیاست و انتظار بر این است که صدا وسیما و رسانه‌های داخلی توجه بیشتری به این رشته داشته باشند.امسال مسابقات قهرمانی کشوری این رشته با حضور 15 استان برگزار می‌شود. برای پخش این مسابقات نامه نگاری با صدا و سیما شد که در نهایت با پخش این مسابقات موافقت نشد.

راگبی با فوتبال آمریکایی تفاوت زیادی دارد و با حفظ روحیه ورزشکاری و جوانمردی انجام می‌شود و خشونت‌هایی که در فوتبال آمریکایی است در راگبی وجود ندارد و وارد کردن کوچکترین ضربه به حریف ممنوع است.

این رشته زیر نظر هیات بین المللی راگبی در دوبلین است و هر ساله مسابقات جهانی آن در کشور ایرلند برگزار می شود؛ ولی کوچکتری آثاری از پخش این مسابقات در تلویزیون دیده نمی شود.

18 استان این ورزش را دنبال می کنند.2 هزار نفر به طور منسجم این ورزش را در کشور دنبال می کنند و 1 مربی ایرلندی به نام وین ماستر هدایت تیم ملی آقایان را بر عهده گرفته و برای دومین بار، امسال تیم بانوان به مسابقات سِوِنز آسیایی می روند.

اگر در شهرستان‌ها مدیران ورزشی زمین‌های فوتبال را چند ساعتی در اختیار این ورزش قرار دهند،ورزش راگبی به خاطر جذابیت‌هایی که دارد مثل فوتبال یکی از پربیننده ترین مسابقات ورزشی در کشور می‌شود.


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 در راگبی 4 روش کسب امتیاز وجود دارد

برای خواندن این مطلب به ادامه مطلب برویید




ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, توسط امین عطائی

 همان طور که می دانید اسکرام از مهم ترین بخش های راگبی است که در خیلی از موارد حتی سرنوشت یک مسابقه را رقم می زند.

برای آشنایی بیشتر با اسکرام به ادامه مطلب بروید.

 

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, توسط امین عطائی

 برای خواندن این مطلب لطفا به ادامه مطلب برویید...



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, توسط امین عطائی

برای خواندن این مطلب به ادامه مطلب برویید...

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, توسط امین عطائی

صفحه قبل 1 صفحه بعد